torsdag 18 april 2013

Johan är här!

Nu har äntligen min fina lillebror kommit hit. Vi plockade upp honom igår på O'Hare. Det var helt sjukt väder så jag tror vi kom fram 50 min efter vi hade tänkt, men det gjorde inte så mycket för han kom inte ut från tullen förrän typ två timmar efter sin beräknade ankomsttid. Jag har nog aldrig varit med om sådant skitväder. Det spöregnade hela vägen mellan Madison och Chicago plus att det åskade och blixtrade något helt absurt mycket. Bilköerna ringlade sig långa i de fyra körfälten men tillslut släppte det i alla fall och vi kunde dra oss hemåt till Madison alla tre.
Johan på besök
Kristoffer och Johan på Veterans Museum i morse.
Väl framme i Madison bestämde vi oss för att det fick bli amerikansk mat på The Great Dane. Johan fick sin första amerikanska burgare medan jag åt Mac n' Cheese och Kristoffer åt Philly Cheese Steak. Mums!
Johan på besök
Burgare på AJ Bombers.
Idag började vi dagen ganska tidigt med blåbärspannkakor och chokladpannkakor. Sedan tog vi en tur in till stan för att spana in byggnaderna i dagsljus och besöka lite museum. Tänkte ta en tur på Capitolium men det kryllade av högljudda skolklasser så vi sparar det besöket till helgen.
Johan på besökJohan på besök
Fortsatte i stället till AJ Bombers för lite mer burgare och jordnötter till lunch. (Och tog några sjukt smickrande bilder på mig och Johan som jag känner mig nödgad att visa upp. Se ovan.)
Johan på besök
Kristoffer var mäkta stolt över att han fixade detta lilla "pussel" med bara en sticka kvar på Aj Bombers.
Sedan började vår bil lysa att den krävde kylvätska så då åkte vi för att köpa det och fylla på. Johan upptäckte dock att hela paketet (någon slang som jag inte vet vad den heter, kylarslang kanske?) läckte. Efter lite pillande (typ peta på slangen) hade vi lyckats pilla sönder den så att det sprutade ut kylarvätska. Jaha. Så det det ju gå med en gammal bil. Försökte oss på med en superlösning med silvertejp först men det gick åt helvete. I stället tog vi oss bort till järnaffären och inhandlade diverse rör och pryttlar. Meckar-Johan och McGyver-Kristoffer fixade glatt (!) problemet så att vi sedan kunde åka hem.
Johan på besök
När jag skriver i detta nu har vi precis varit ute i dimman och sprungit tillsammans. Känner oss så jäkla hurtiga. Eller jag känner i alla fall det. Nu ska vi fixa en mastodontmiddag och kolla på någon skoj film kanske. Ha det fint!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar