tisdag 9 april 2013

Washington DC

Eftersom vi var i DC fredag-tisdag så bestämde vi oss för att turista långsamt. Och med det menar jag att vi inte rände runt mellan olika museum dagarna i ända. Istället tog vi sovmorgon letade brunchställen och promenerade varje dag till fötterna värkte. Fast visst besökte vi några museum. Jag tänkte inte berätta helt i detalj vad vi gjorde utan istället bjuda på en liten bildkavalkad.

Mat och sånt
Washington DC
"Köttbricka" på ChurchKey som vi åt till förrätt på lördagskvällen. De hade ett gediget ölutbud och vi testade flera olika sorter eftersom man kunde få allt i små glas. Mycket trevlig koncept tyckte jag. Och dessutom var det en väldigt trevlig lokal och vi hade en rolig servitör.
Washington DC
Åt frukost på ett (tyckte jag) mysigt litet hotel (Tabard Inn) som huserade i en gammal byggnad. Servisen och maten var ganska dålig men inredningen var härlig. Jag tänker mig att om jag skulle ha en B&B eller ett hotell så skulle jag vilja att det såg ut något åt det hållet.
Washington DC
Dessutom var det snygga stolar och fint golv där tyckte jag.
Washington DC
Sista måltiden i DC åt vi på Founding Farmers...
Washington DC
...där åt jag en smaskig pasta


Monument och sånt
Washington DC
Dr martin Luther King Jr Memorial på kvällen
Washington DC
Lincoln på kvällen
Washington DC
Kristoffer utanför Capitoliumbyggnaden. Tyvärr kom vi inte in eftersom man var tvungen att boka tid i förväg.
Washington DC
Franklin D. Roosevelt Memorial


Museum och sånt
Washington DC
National Air and Space Museum med bild på Spirit of St. Louis som Charles Lindberg flög över atlanten. 
Washington DC
National Museum of Natural History.
Washington DC
National Museum of Natural History. Det var så sjukt mycket folk på museet och ett enormt eko som bildades av alla skrikande barn. Väldigt påfrestande att vara där men vi fick i alla fall se lite döda och utdöda djur och Hope Diamond.
Washington DC
Tjusigt tak i Library of Congress

Massa annat
Washington DC
Jag i Georgetown
Washington DC
Ett av de två körsbärsträden som hunnit slå ut
Washington DC
Så här långt hade de flesta av körsbärsträden kommit. Fint när man tittar på nära håll men något speciellt att se på avstånd tyvärr.
Washington DC
Utanför Post office
Och das var allez. Ha en skön dag.



1 kommentar:

  1. Jättefina foton från en intressant trip!
    Kram mamma,Gerti!

    SvaraRadera