onsdag 10 april 2013

Rotfruktslåda med shitake och varma körsbärstomater

Måste bara tipsa om en himla fin vegetarisk maträtt som jag lagade i måndags. Jag hittade receptet hos Elsa som alltid har så tjusiga rätter som hon bjussar på. Fetaostbakad butternut squach med shitake och varma körsbärstomater skulle det bli. Som vanligt när jag försöker mig på att laga efter recept så är det något som fattas. Den här gången var det butternut squachen som uteblev eftersom den lokala mataffären hade slut på den. Inget att hänga läpp för tänkte jag och ersatte i stället den med lila morötter, gulbetor och lite potatis. Dessutom hade vi så kolossalt mycket persilja hemma så det klippte jag ner med svampen och körsbärstomaterna.
Fetaostbakade rotfrukter med shitake
"Inget kött?" Sa Kristoffer med ledsen blick eftersom han numera kör en hälsosam lunch bestående av sallad och därmed suktar kött när han kommer hem. "Det blir nog gott ändå ska du se" lovade jag. Det blev det också. Och himla tjusigt att titta på också om jag får säga det själv. Och det får jag ju :)

Ha en fin dag!

3 kommentarer:

  1. Eftersom jag emellanåt framstår som lite otacksam när Lina testar ny mat så vill jag gärna dementera att så är inte fallet. Jag tycker att Linas mat (nästan alltid) är utsökt. Det stämmer dock så har jag satt mig själv på en förbannad typ av hälsalunch diet som består av sallad och ris så jag är lite sugen på kött när jag kommer hem.

    SvaraRadera
  2. snyggt! ser proffsigt ut!
    bra där, lina.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hehe. Jo men ganska proffsigt tycker jag nog att jag kan skryta med att det blev :)

      Radera