tisdag 5 mars 2013

Snö, snö och mera snö

Jag lever fortfarande för er som undrar. Jag vill inte säga att jag har vart överaktiv här på bloggen den senaste tiden. Det vill jag verkligen inte påstå. Jag ska försöka skriva liiiite oftare, och kanske inte så långa inlägg varje gång. Jag menar, Lina bloggar om hockeyn sist, det är inlägg om vingårdar istället för tuffa ölsorter. Det är inte så att jag har slutat med öl "cold turkey", nej nej. Men jag har fått skära ner lite efter den tråkiga upptäckten om min vikt när vi köpte en våg i januari. Inte ens jag är besparad från en ökande vikt, bara för att man äter sånt som är supergott och dricker en två öl per kväll så ska man gå upp i vikt?! Varför då? Jag peakade på strax under 88 kg vilket är en all time high för min del. Så sedan januari så har jag minskat mitt öl-ande, skräpmatsätande och går minst en timme om dagen. Jag är nu nere på strax under 83 kg vilket börjar bli ok. Jag sa ju dock innan jag åkte att jag skulle väga mindre när jag kommer tillbaka till Sverige än när jag åkte. Så det nya målet är under 80 kg till Juni. Heja mig!
Här sitter jag och forskar dagarna i ända.
Labbjacka, E-kolv, mikroskåp, laser.... är inget som jag får använda tyvärr

Nog om min hälsa och över till mer världsliga ting såsom vädret. Här i Madison så gjorde vintern ett jä-la återtåg idag. Det väntas 15-20 cm snö under dagen idag. Som det trooper jag är (läs: Lina tvingade mig) fick jag pulsa mig till jobbet idag. Jag passade på att ta en bild på labbet från vägen upp till byggnaden. Det är en skön 1930-tals bunker till byggnad. Men det är så trevlig här så. Man har en del nya byggnader men dom är inte lika roliga att fota. Som man ser på parkeringen som är framför så är det inte så många här idag. Jag tror att en hel del passar på och tar en snow day. En massa av skolorna i Madison är stängda idag.


Jag slängde även in en liten bonusbild på mig från några veckor sedan när jag kom med frost i skägget till jobbet varje dag. Ahh, skägget, var är du nu? Jag var en god make och rakade av mig skägget till Linas födelsedag.. inte ens mustaschen fick vara kvar. Man kan ju alltid hoppas på att det blir en ny mustaschkamp i Maj.

Det var allt för denna gången. Nu är det bara tre dagar kvar innan Pappa och Emma kommer på besök. Det ska bli superroligt att få träffa familjen igen!

1 kommentar:

  1. Kul att du bloggar!
    Det här med öl och vikt får du prata med Stefan om - för mycket öl=för hög vikt som kan vara en orsak till Gikt.Inte kul!
    (Eller så kan det bero på räkor, därom tvistar di lärde)
    Lycka till med ett efterlängtat besök från gamla Svedala. Hälsa så gott! Kram Gerti

    SvaraRadera