lördag 23 februari 2013

Planering på Graze

I morse gjorde vi ett försök att planera in lite resor här i Amerikat. Det är ju faktiskt inte särskilt många månader vi har kvar - på gott och ont - så det känns som att det är på tiden att vi bestämmer vart vi vill åka. Men det är svårt. Det ju så mycket som vi vill passa på att se medan vi är här. Och tänk att vi fortfarande inte har varit i Chicago - trots att det bara ligger 2,5 timmars bilresa härifrån! Tur att vi snart får lite besök från Sverige så att det blir ändring på det.
GrazeGraze
Vi gjorde vår reseplanering på Graze samtidigt som vi åt frukost/brunch.
Graze
Man kan ju liksom inte fatta några beslut på fastande mage :) Jag vet dock inte om vi kom fram till så mycket, men vi är i alla fall ni närmare ett beslut nu, och det är ju alltid något.
Graze
Det som står som alternativ på listan är i alla fall tre större resor nämligen 1) Washington D.C och Harrisburg; 2) Boston, Philadelphia och östkusten; och 3) Vancouver, Washington State och så en avstickare till San Francisco. Sedan finns det naturligtvis massa andra platser som vi skulle vilja se och uppleva. Jag vill till exempel åka till New Orleans och lyssna på jazzmusik trots att jag inte lyssnar på jazz, jag vill åka ångbåt på Mississippifloden trots att jag lätt bli sjösjuk, jag vill åka tillbaka till New York och promenera i Greenwich Village. Jag vill dessutom besöka en herrans massa nationalparker åka tåg genom hela USA... Puh! Det får nog bli några fler turer till staterna känner jag...

Trevlig helg!

2 kommentarer:

  1. 1. Härligt att planera!
    2. Ser såå gott ut med brunch, smart att äta samtidigt ;)
    3. Vilka läckra platser - jag skulle vilja göra allt jag med


    Lovely!

    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja visst är det härligt att planera. Ibland har vi dock lite svårt att få tummen ur och faktiskt fullfölja...
      Känner oss väldigt smarta som kombinerade planeringen med brunchen. Riktigt gott var det.
      Hade heller inte tackat nej till att göra en liten ö-tur som du och din familj gjorde. Såg så himla härligt ut!
      kram Lina

      Radera