torsdag 1 november 2012

Längtar

Så var oktober över för det här året också. Det gick hiskligt fort tycker jag. När jag kollar igenom bilderna över vad vi hunnit med undrar jag om jag kollar rätt på datumen för det verkar vara ganska mycket som fick plats. Fotbollsmatcher, Halloween, fira bröllopsdag, gå på opera, farmers market och massa annat.
20121026-IMG_3401
Just nu längtar jag efter kyla som nyper tag i kinderna och sedan lägger ett mjukt vitt lager överallt. Jag vill att det ska knarra sådär härligt under fötterna när man går ut. Jag vill låtsas att jag är barn igen och ligga och göra snöänglar i snön, göra snölyktor och snögubbar. Jag vill komma in i värmen med rosiga kinder, göra en stor kopp choklad och sedan krypa ner under en mysig filt. Ja, det där sista kan jag ju naturligtvis göra nu, men det är inte riktigt samma sak när man inte behöver stampa av snö från skorna...
20121026-IMG_3380
I väntan på snön bjuder jag på lite bilder från biocore prairie, community gardens och andra delar av lakeshore preserve.
20121026-IMG_3362

Translation: October has come to a close this year as well and as November begins I'm starting to look forward to lots and lots of snow. I long to make snow angles, snowmen and glowing snowball lanterns. I want to curl up under my blanket with a big cup of hot chocolate and enjoy a crisp and white view. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar