torsdag 4 oktober 2012

Nytt land, nya maträtter, del 3

Jag gillar saker som är vackra. Därför surfar jag runt på Pinterest flera gånger om dagen och samlar på mig saker som är roliga, vackra och inspirerande. Jag vill naturligtvis hävda att det är tur - nästan väsentligt - att jag gör det. Det finns nämligen helt fantastiska bilder på maträtter med nya recept (nya för mig åtminstone). Där hittade jag i alla fall den här härliga bilden med tillrörande recept från 101 Cookbooks.
Källa: 101 Cookbooks
Ricotta och mozzarella kan ju dessutom vara två av mina favoritostar så jag tänkte att detta måste jag verkligen pröva någon gång. Så. Nu har jag gjort det :) Dock var gräslöken i affären slut så jag kompletterade med annan lök i grön kulör. Gick bra det också. 
IMG_0167
IMG_0170

Nu ska jag fira kanelbullens dag med att baka kanelbullar. Kan gå precis hur som helst känner jag efter dagens shoppingtur i mataffären. Letade efter "pearl sugar". Jo men tjena och hello, tänkte väl de vänliga kassörskorna som hänvisade mig till cupcakeglitter i stället...

Translation: I tried a new stuffed shells recipe from amazingly talented 101 Cookbooks. All of her recipes looks so delicious and now my biggest problem is that I can't decide what to try out next :)
Now: time to bake cinnamon buns!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar