måndag 15 oktober 2012

Helgen som gick

Det har varit en ganska händelselös helg. Det har regnat hela lördagen och söndagen och jag tyckte det var ganska skönt efter så lång tid utan regn. Det var också en bra ursäkt för att ha seriemaraton (Vita Huset är det som gäller den här gången) och surfa på nätet. Men lite saker hittade vi ändå på.

IMG_2817IMG_2814 I fredags var jag ute och fotade och lyckades tappa mina (Kristoffers) solbrillor så jag fick gå samma runda två gånger för att hitta dem. Den där intensiva färgskalan som man ser i början av hösten är borta nu men jag måste säga att jag är nästan lika förtjust i den här svaga halmgula som man ser nu.
Sedan var vi på the Old Fashioned och drack god öl och åt god mat. Alltid fantastiskt att få gå till ett ställe som verkligen kan sin öl. Jag drack en pilsner som doftade och smakade honung. Synd bara att jag inte kan komma ihåg vad den hette. Jaja, det är väl bara att gå tillbaka och se om man kan få samma igen. Skulle dock inte vara helt fel att smaka något annat heller :)
KE - 20121013 - 4
På lördagen hade vi tänkt gå på Farmers Market men vi missade bussen och så började det regna så då gick vi hem. Åt frukost och gick sedan på Wisconsin Festival som hölls av vårat Community Center. Väldigt trevligt att få bli bjuden på lite gratismat och gratismusik. Vi fick lotter men vann inget och pratade mer med några som jag volontärarbetat med. Det var fullt med folk och jag roade Kristoffer med att flasha mina urusla Flagg-kunskaper. Jag sa bland annat fel på Norges, Islands, Greklands och ja. Typ alla andra länders flaggor också. Kristoffer hävdar jag borde lära mig mer om det här. Eller i alla fall tycker han att jag borde lära mig Europas flaggor. Men alltså. Jag jag har faktiskt ganska bra koll på dem egentligen. Jag har bara lite otur när jag tänker...
the most powerful photos of 2011
Anyways. Söndagen bjöd på ännu mer regn så då fixade vi brunch med hash browns, chocolate chip pancakes och stekta ägg. Sedan kurade vi ner oss i soffan och hade seriemaraton. Det mest spännande vi gjorde var att gå till Copps och handla. Jag hittade också en sida med de mäktigaste bilderna från 2011 och grät en skvätt inombords av bilden på hunden som ligger vid kistan av sin husse, och kände kärleken från de två på bilden ovan. Och det få avsluta helgens rapport.

Translation: Had a very uninteresting weekend but I love that somethimes. Simply sitting inside and watch several episodes of the West Wing can be just as fulfilling as anything else. On Friday we enjoyed great beer at the Old Fashioned. On Saturday I chocked Kristoffer with my lack of flag knowledge. And on Sunday we ate brunch and curled up under a cozy blanket.

2 kommentarer:

  1. Ibland är det gott att bara ta det lugnt,känna att man är ledig(båda två)Njut av hösten som faktiskt ger ro.Visst, regnet gör ju ingen glad men ger vila.Vi har varit i Revesjö i helgen.Mest vilat.Lite ölprovning och lite vinprovning till Racletten blev det i sällskap med Uffe och Annelie.Och så hjälptes vi åt at ta upp båtarna och stängde av vattnet. Ösreng hela tiden men lagom när vi skulle åka hem sprack det upp en stund.Idag får vi hem älg- och Highlandcattle-slakt.Det får bli Nyårsmiddag!Ha de underbart! Känns liksom att ni är nära pga all teknisk kontakt.Det är skönt!Kram mamma!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åh vad gott det låter med älg- och highland cattle-stek! Kanske kan bli något nästa år också när vi är hemma igen...
      vore trevligt att försöka skypa lite igen. Tänkte kolla om ni har bestämt något mer om när ni tänkte hälsa på.
      kramar

      Radera