fredag 12 oktober 2012

Äntligen fredag

Underbart! Slut på veckan och dags för två dagars välbehövlig ledighet. Ja, jag är ju alltid ledig så man skulle kunna tro att veckodagarna spelade mindre roll för mig. Men icke. Oh nej. Jag får ändå den där härliga fredagskänslan.
IMG_2747-2Vi har inga storartade planer för helgen mer än Friday Fish Fry idag och Farmers Market i morgon (hoppas jag). Det ska bli frost så vi får nog bylta på oss ordentligt men det gör inget. Eventuellt hyr vi bil (är med i en bilpool nu) och åker på någon utflykt också. Bryggeri eller vingård kanske? Vem vet.

Igår var jag på en minikurs om vikingar och lyssnade på en danska vid namn Kirsten Wolf om hur norska vikingar erövrat Färöarna, Island, Grönland och Nordamerika. Väldigt spännande även om jag faktiskt visste det mesta innan eftersom det där med vikingar inte är något jag nyligen intresserat mig för. Hon tipsade i alla fall om en bok VIKINGS - the Atlantic Saga som jag beställde utan att blinka. 432 sidor är den på. Gött. "I got it for some light reading" som Hermione skulle sagt :)

Ha en skön fredag!

Translation: Happy friday everyone! Even though I don't have a job, I still enjoy that wonderful friday feeling of knowing that you have two days without an alarm clock. Or acctually, me might set the alarm for tomorrow when it's time for Farmers Market. But that doesn't seem to hard to do :)

4 kommentarer:

  1. Trevlig helg, you guys! vi kanske kan få boka en skype-date med er snart?
    kramar från josefine och nico

    SvaraRadera
    Svar
    1. Skype-date låter trevligt! När passar? kram kram

      Radera
  2. Vi har också haft frost! -2¤ ger på en gång underbara höstfärger!
    Har alltid hävdat att jag föredrar våren före hösten men, när det knäpper till, blir vindstilla,vilket är är mycket ovanligt här vid kusten,solen skiner på en intensivt blå himmel och man kan andas in härligt frisk luft i minst tre djupa andetag och bara njuta,Ja,då vettefan? Då, är nog hösten att föredra!Det är nog färgerna också.Dom är så varma och snälla. Det är ju den färgskalan jag föredrar att klä mig i har jag kommit på. Hösten är bra! Jaha-jasså, det finns en liten Viking i dig! Det låter spännande! Vi får åka till Hagbards galje i Asige och kolla in Domarringen i Risarp när ni återvänder. Finns det några fornlämningar over there?Det kanske bara var det bofasta samhället som hann bygga upp nåt? Sten, tänker jag,stora tunga runstenar!Låter jättespännande i allafall!
    Kul att ni kan åka ut en sväng med bilpoolen.Blir det Chicago kanske? Och spela inte bort varenda sent i Vegas till Halloween. Men man kan ju vinna också!! Ha en underbar helg! Vi åker till Hylton för att hösta till det, njuta och känna att vi lever och älskar livet. Stor kram från mamma,Gerti!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja hösten är verkligen härlig! Kall och krispig luft som fyller lungorna :)
      Nä, man tror inte att vikingarna kom så här långt sydväst :) Men det finns en stor lämning i L'ans aux Meadows, Canada som jag gärna skulle vilja besöka. Vissa (galningar?) hävdar dock att de har hittat bevis (Kensingtonstenen) för att vikingarna kom så långt som till Minnesota. danskan jag lyssnade till igår var dock ytterst skeptisk till det :)
      Ha så skoj på Hylton!
      kram

      Radera