onsdag 1 maj 2013

Lista om mig (Lina)

Hörrni, jag fastnade lite i det här listmakeriet så här kommer ytterligare en. Den här är hämtad härifrån. Som vanligt är den extremt egocentrisk. (Psst. Om ni vill veta något om Kristoffer får ni be honom skriva en lista. Så det är så.)

Hur har din dag (tisdag/igår) varit?
Helt makalöst bra faktiskt. Vaknade till tonerna av ett lätt regn. Kollade vädret och insåg att det skulle bli 27 grader varmt. Öppnade alla fönster och kände den där fantastiska doften som kommer efter ett sommarregn i skogen. Hade franska på förmiddagen och kände mig lite avskärmad från resten av världen som skulle fira Valborg. Tog sedan med mig maten och åt lunch ute. Alltså. Den lyxen!
år 2010-12
Vet inte varför jag inkluderade den här bilden. Kanske för att älskade lilla Sälma ligger och göttar sig i solen och det är precis vad jag har gjort idag (tisdag). Just det. Nu hörde rätt. Jag har solat för första gången i år. I bikini! And it was goooood :)
Vad skulle du ha hetat om du inte fått det namn du har nu?
Vet inte. Får fråga mamma och pappa och de hade några andra planer på vad jag skulle kunna hetat...

Vilket är ditt största beroende?
Datorn och telefonen

Vad gör du när ingen annan ser?
Ja det ni.... :)
år 2011-633
Finns det något helt vanligt en gör som du tycker är ovanligt roligt?
Kommer inte på något vanligt men jag blir sjukligt skrattig när folk håller i mig upp-och-ned. Utan tvekan bästa partytricket för att få mig att skratta. Med tanke på alla konstiga blickar jag fått genom åren så måste det i alla fall vara något som jag tycker är ovanligt roligt.

Om du skulle bli psykiskt sjuk, vilken sorts sjukdom skulle du drabbas av?
Mest troligt är väl depression. Känns som att det är många som drabbas av det någon gång i livet. Men om jag får välja själv skulle jag vilja ha något som är kopplat till att få fotografiskt minne. Finns det ens? Låter coolt i alla fall för en sådan som mig som bara lägger massa onödig fakta om mjölk på minnet och skippar viktig fakta... (Och svar: ja. Jag har frågat en amerikan om det är någon skillnad på vitamin-berikningen av mjölk baserat på de olika fetthalterna på samma sätt som det är i Sverige. Hon visste inte det och gav mig en konstig blick...)

Vad beställer du på krogen?
Någon ljus öl för det mesta.
Washington DC
På krogen
Vad har du funderat över på sistone?
Massa saker. Men mest om vad vi ska göra med våra liv när vi kommer hem. Ska vi behålla lägenheten? Ska vi köpa bil direkt? Hur lång semester ska vi ha? Behöver jag ens ha semester som har varit ledig i nästan ett år? Och sådana saker

Vad var det konstigaste som hände i helgen?
Ingenting. Kanske att den tropiska värmen kom hit. (Gud vilken onödig fråga. Varför svarar jag ens på den när jag inte har ett klämkäckt svar liksom? Strange...)
år 2010-88
När skäms du?
När jag beter mig illa mot någon. Eller när jag säger korkade saker. Och så skäms jag å andra människors vägnar, vilket är totalt onödigt men jag kan inte låta bli.

Vem är den mest kända människa du talat med?
Kommer inte på någon... Tråkigt. Hoppas jag träffar någon snart så att jag kan skryta med det.

Vilket uttryck använder du lite för ofta?
Super. Superroligt. Supermysigt. Super-duper-mega-bra. Osv...
år 2010-95
Superfin solnedgång ute på Brännö
Har du någon gång fått en konstig komplimang som varit bra ändå?
Det enda jag kommer ju just nu var när en kompis (som är typ något jäkla mattesnille) inte kom på hur han/vi skulle få ut ett bord genom en trång tågdörr. Och då kom jag in och fick ut bordet på två röda. Han blev rätt imponerad och det kändes bra att veta att även om jag inte är så bra på matte så kan jag ändå räkna ut hur man får ut ett bord genom en allt för trång dörr. Vet inte om det räknas som en komplimang per se men men.

Vilket är ditt vanligaste vardagsproblem?
Mitt hår! Gud. Jag vet inte riktigt hur många gånger jag skulle behöva borsta det för att det inte skulle bli som ett skatbo men tre gånger är uppenbarligen för lite. Men vem orkar gå omkring och borsta håret dagarna i ända. Det hjälper för övrigt inte heller att ha superkort hår för då fluffar det upp sig som en svamp. Ja jösses. Ni hör ju vilka problem!
år 2010-73
Well hello där impuls-luggen. Note to self: Dålig ide att klippa sig en lugg när man har självlockigt hår som jag. Känner dock att jag säkert kommer falla in i den fällan igen... Det ser ju ändå lite fint ut. Kanske ska ta och leta fram en sax ändå...
Vad gör du när du är ledsen?
Gråter, lyssnar på musik och tycker allmänt synd om mig själv

Om du bara fick ha på dig en sak för resten av ditt liv, vad skulle det då vara?
Oj vad svårt! Antingen en svart och snygg klänning som är sådär härligt opraktiskt eller helt enkelt ett par jeans och en vit t-shirt.
Washington DC
I mina favoritjeans. Eller nej det är väl kanske inte mina favoritjeans men det kändes passande att skriva det.
Har du någon gång slagit någon?
Jag har säkert slagit och bråkat med både Johan och min kusin Marie när jag var liten. Jag tror inte jag har slagit något i vuxen ålder. Möjligen boxat någon lätt i sidan på skämt men inte på allvar. Jag gillar liksom inte konflikter.

Vad ser du fram emot just nu?
Åka hem till Sverige. Jag längtar något vansinnigt efter att få träffa alla igen och komma in i en vanlig vardag. Och träffa mamma och pappa. Och Kristoffer som är i Pittsburg hela veckan.



Ni då? Hur skulle er lista se ut? Korta eller långa varianten. Välj själv. I'm all ears.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar