onsdag 15 maj 2013

Andra delen om mamma och pappas besök

Oj, nu var det länge sedan jag bloggade. Har varit så himla trött (skyller på högsommarvärmen, så fick jag sagt det, hehe) och dessutom haft fullt upp med att avsluta mina kurser. Men här kommer ett mastodontinlägg från mamma och pappas besök.
mamma och pappa på besök
Vi hoppar rakt i på onsdagen så vi tog med oss picknick och åkte ut till en sjö för att äta lunch innan dagens vingårdsbesök. Fish lake hette sjön och såg verkligen inte badvänlig ut men det verkade nappa bra för det var gott om folk där. De som inte hade varken båt eller fällstol med sig backade helt sonika ner bilen till vattnet och satt inne i bilen och fiskade. Alternativet vore ju annars att, oh hemska tanke, stå upp och fiska! Nä, har ni hört om något så dumt.
mamma och pappa på besök mamma och pappa på besök
Väl framme på Wollersheim började vi med en guidad tur. Man tycker att jag och Kristoffer borde kunna den som ett rinnande vatten vid det här laget, men det finns alltid något litet nytt att påminnas om. Turen avslutades som vanligt med vinprovning. Det var tyvärr inte så mycket att se utanför. Vinrankorna hade bara några små spröda skott än så länge.
mamma och pappa på besök
Resten av dagen slappade vi i värmen ändå till det var dags för middag på Sardine. Ute på lake Monona var det några galningar som åkte vattenskidor, vilket vi tyckte var lite extremt med tanke på vattentemperaturen.
På torsdagen tog vi bilen till Milwaukee efter en stadig frukost på Mickies Dairy Bar. Pappa lyckades nästan äta upp sin gigantiska tallrik och mamma jobbade hårt på sina pannkakor men ändå hade vi merparten av maten och milkshaken kvar när vi rullade (!) därifrån. Pappa satt förresten och filmade en massa medan vi åt vilket han tyckte var festligt. Alltid kul med människor som kan roa sig själv, liksom.
MilwaukeeMilwaukee
Milwaukee bjöd på perfekt turistväder. Varmt och lite molnigt. Vi började med att i sakta mak promenera till lake Michigan där vi spanade in både sjön och deras häftiga byggnad till konstmuseum.
Milwaukee Milwaukee
Efter det begav vi oss upp till Milwaukee Public Museum där vi spanade in massa utdöda djur, pirater, fjärillar och mycket  mer.
MilwaukeeMilwaukee
Sedan bestämde vi oss för att avsluta Milwaukeebesöket med en tur på Millerbryggeriet vilket passade bra eftersom det hade börjat regna och temperaturen sjunkit en del. På vägen hem från bryggeriet stannade vi dessutom till på Johnsons Creek för att shoppa lite. Det blev en lång med härlig dag med andra ord.
Milwaukee
På fredagen var det dags för mamma och pappa att åka hem. Mamma började dagen med ett besök hos frisören medan jag, Kristoffer och pappa körde runt för att fixa ingredienser till våra lunch dumplings. Jag tycker att det mest ser ut som att vi höll på med julbak men det gjorde vi alltså inte. Hursomhelst blev dumplingsen väldigt lyckade den här gången vilket kändes väldigt bra efter förra gångens fiasko.
mamma och pappa på besök
Bra matavslutning på en skön vecka tillsammans