måndag 11 mars 2013

Vinprovning och konsert

Söndagen startade vi på bästa sätt med lokalproducerat på La Brioche. (Fast jag vågade inte ta några bilder där eftersom det är ett mobil-fritt ställe, så ni får föreställa er hur det såg ur när vi åt helt enkelt.) Eftersom vädret visade upp sig från sin absolut sämsta sida (vi har aldrig haft så här dåligt väder så det är ju klart att det ska vara skitväder när vi får besök) passade vi på att ta en tur till Wollersheim och smaka lite viner.
På vinprovning
Så här lagade man hål förr i tiden - enligt "man tager, vad man haver" principen
Tjusig vagn i snön
Vi började och avslutade besöket med vinprovning och emellan det gick vi på en guidad tur. Det var minst lika trevligt som förra helgen när Kristoffer och jag var där själva, fast den här gången var det bara vi och fyra andra där.
Rödvin som trängt in i ekfaten
Sedan körde vi i ilfart tillbaka till Madison för att gå på konsert. Madison Symphony Orchestra skulle nämligen spela och då passade vi på att utnyttja min studentrabatt.
Madison Symphony Orchestra
Vi hittade alla våra egna högdpunkter såväl som våra egna sömnpiller. Själv höll jag på att  somna säkert sju gånger i andra akten, trots dånande trummor...
Kvällen avslutade vi på Sardine där vi föjde första dagens mönster (dvs, jag åt fisk och de tre ur fam. Karlsson åt samma härliga steak). Fantastiskt god mat var det i alla fall och vi åkte hem mätta och belåtna, idag också.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar