söndag 6 januari 2013

The return of Kristoffer...

Nu har lina klagat på mig länge att jag inte sköter mina blogg-sysslor. Well well, Jag skyller på helgerna och att jag inte har så mycket spännande att skriva om. Men nu ska jag skriva lite om min nya fritidsaktivitet.

Jag spelar hockey med ett skönt gäng två gånger i veckan. Det kombineras ju givetvis med en öl eller två i pauserna. Nu ska ni inte tro att det är något seriöst gäng med mål, sarg, målvakter eller något sådant. Nej, målen består av två plankor som ligger på isen. Och inte är det någon spolad is heller utan vi spelar på de frusna sjöarna i Madisons parker tills sjön fryser. Gänget kallar sig själva för "iceholers". jag frågade om namnet idag eftersom jag tycker det låter som en variant på asshole! Men namnet kommer från att dom brukar tydligen drick Ice Hole Schnapps när dom spelar. Vem vill inte spela med ett sådant gäng??!

Så jag begav mig i veckan ut på jakt efter lite hockeyutrustning. Jag vill säga att jag slutade spela hockey kanske 1998. För det första så kan jag väl medge att hockey inte är någon direkt billig sport när det gäller utrustning, så tack mamma och pappa för att jag fick spela hockey när jag växte upp. Men priserna som gäller idag på hockeyklubbor och vissa skridskor är ju rent av sjuka. Hockeyklubbor gjorda av kompositmaterial (glas- och kolfiber) kostar så mycket som 250-300 dollar. Herre jävlar säger jag. Släng sedan in ett par skridskor för 800 dollar så är du banne mig ruinerad sen. Det blir schack för mina ev. ungar!

Jag fick en rekommendation av en kollega på jobbet att kolla med ett ställa som kränger begagnade prylar. Sagt och gjort så hittade jag ett par sköna Graf 705 (som var hot-stuff på den tiden jag spelade hockey) för 25 dollar. Lite andra slitna skydd och en simpel träklubba. Mina fötter motsätter sig att bli omstöpta till skridskoform. Jag har rätt så ont i kroppen efter tre timmars spelade idag. Men kul är det. Passande nog så är ju NHL strejken med största sannolikhet över nu efter en massa månader utan hockey. Så nu blir det ju några månader med hockey under våren. Jippi!

Min bättre begagnade (läs asslitna) hockeyutrustning


I övrigt så kan jag ju meddela att Wisconsin Badgers förlorade Rose Bowl mot Stanford. Det är tredje förlusten i Rose Bowl på lika många år. Surt! Men Packers vann över Minnesota Vikings igår och är vidare till kvartsfinal (eller semifinal eftersom man har två parallella ligor som sedan spelar Super Bowl).

Nu får det räcka för denna gången. Jag återkommer kanske snart med lite mer ölinlägg eftersom jag fick en så fin bok om alla Wisconsins bryggerier i julklapp av tomten (läs Lina).

1 kommentar:

  1. ja det låter som ett härligt häng och gäng. är de arbetskollegor eller bara folk du sprang på?
    ta det nu försiktigt broder!
    /jo

    SvaraRadera