torsdag 31 januari 2013

På bio

Igår var Kristoffer och jag på bio. Vi skulle se Silver Linings Playbook eftersom det har varit så mycket snack om den. Kom på att vi har varit på bio ganska mycket här jämfört med hemma. Hela fem gånger har vi varit på Sundance på Hilldale Mall. Så jag tänkte göra en liten samanfattning av det till er.
På bio
Kristoffer är superpepp inför filmen och ensam i biografen
Vi har sett Wreck it Ralph, vilket kan ha varit en av de sämsta animerade filmerna jag sett (jag kan inte fatta att den blev nominerad till en Golden Globe och jag jublade när Brave vann den i stället), sedan såg vi Skyfall, vilket kan ha varit en av de bättre (nya) Bondfilmerna som gjorts. Härligt att Judi fick ta så stor plats - hon är ju ändå en grymt bra skådespelare. Vi har sett the Hobbit och blev förvånade över att de gör tre filmer av en bok. Jag är ju verkligen inget SoR fan heller så jag tyckte den var ganska meningslös. Plus att allt blev fel från början eftersom vi bara skulle köpa varsin korv med bröd att äta innan filmen började, men inte hann få dem i tid, så vi missade de första 2-3 minuterna vilket gav en rutten start. Ingen bra bioupplevelse alltså. Men efter det var det dags för Les Misérables, eller Les Miz som man säger här, vilken var lite annorlunda men som vi båda känner växer med tiden. Sitter fortfarande och nynnar på massa sånger från den :)
På bio
Ungefär så här mycket folk var det i salongen. Vi var först in. Tror det kom typ 4 andra efter oss
Och så igår var det alltså dags för Silver Linings playbook. En tänkvärd komedi där alla meningslösa one-liners har bytts ut mot lite djupare repliker. Riktigt bra faktiskt. (Vi var som vanligt ganska ensamma på biografen. Eller, nej det är väl inte riktigt sant. På Wreck it Ralph och the Hobbit, de två sämsta filmerna alltså, var det faktiskt hyfsat fullt, men annars brukar det se ut som bilderna ovan visar.)

Det är så himla kul att gå på bio tycker jag och det känns tråkigt att inte gå på Göteborgs filmfestival i år. Tur då att Martin håller mig uppdaterad så länge :)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar