onsdag 30 januari 2013

Bländande blått

Jag älskar snö! Ett av vattnet bästa former måste jag nog säga.  Jag kan för mitt liv inte förstå varför folk inte gillar snö. Det är ju så härligt att se stora flingor dala ner från himlen och lägga sig som ett mjukt täcke. So what, att det oftast smälter bort fortare än kvickt, i alla fall hemma i Göteborg. Det är ju underbart så länge det varar.
Eagle hts community gardensEagle hts community gardens
Idag har det snöat nästan hela dagen och jag bestämde mig för att ge mig ut i drivorna för att fota lite. Det var inte det lättaste vill jag meddela. 10cm tung, och ganska blöt snö, pulsade jag igenom. Jag gjorde nya, ojämna spår i det annars så jämna och enhetliga vita täcket. Även om det bara var någon halv minusgrad så var vinden hård och bitande kall. Men oj vad härligt det var. Jag tog massa bilder och blev lätt snöblind på köpet. Detta visade sig framförallt då jag kom hem och skulle föra över bilderna i datorn. Allt det vita var blått! Men, skam den som ger sig. Efter lite redigering så blev det nästan som jag tänkt mig i alla fall.
Eagle hts community gardens
Nu är det dags att gå på bio (Silver Linings Playbook) med Kristoffer. Och så lite mat innan det. Perfekt onsdag med andra ord!
Eagle hts community gardens

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar