måndag 31 december 2012

Happy New Year

Ikväll ska vi äta på Bellini - en italiensk restaurang som huserar i en gammal kyrka. Det ser ju trevligt ut på bilderna i alla fall så det ska nog bli bra. Men helst vill jag ju bara gå en maffig maskerad och äta avancerad mat som man tillagat med sina vänner...

Hursomhelst. Vi fortsätter de senaste inläggens tradition med lite tillbakablickar. Den här gången tänkte jag att vi dyker ner i arkivet och kollar på hur jag (och Kristoffer) har firat nyår de senaste åren.
Nyår 2011/2012
2011/2012 Kristoffer och jag var hos Johan och Katta med Maria, Pehr, PD a.k.a PS, Emelie och Ida - jag hade skitont i halsen och de flesta av oss var lite småförkylda tror jag så det blev ovanligt lugnt. Det var dock väldigt spännande när den kinesiska lyktan vi tände höll på att fara in i en elledning och när champagnen skulle öppnas - som bilden ovan visar...
Nyår
2010/2011 Jag och Kristoffer firade ensamma i lägenheten efter att ha hjälpt Josse och Henric att flytta. Jag ville gå och lägga mig klockan tio och Kristoffer tycker jag var världens tråkigaste. Vi åt ruskigt god mat och köpte svindyr champagne men det är nog ändå den tråkigaste nyårsafton jag varit med om. Berodde dock mest (okej, bara) på mig själv.
Nyår
2009/2010 - Boldi hade sin 30årsfest och vi dansade natten lång. Har lite dåligt samvete för att jag fortfarande inte har gett honom bilderna från festen... Nästa år kanske?
Nyår 2008/2009 Fest hos Simon och Rickard. Katta och Ida hade precis kommit hem från Sydafrika och var äckligt bruna (vilket syns trots att jag gjorde bilderna svartvita!). Killarna bar kavaj och tjejerna bar någon form av huvudbonad - typ. Åt fantastiskt god mat som killarna hade lagat.
Nyår
2007/2008 Maskeradfest hos Josse och Henric i Stockholm med massa härliga människor. Jag var någon form av medeltidsdam, Stefan var panda, Kristoffer var romare, Emma var en alv, Josse var geisha?, Henric var Gene Simmons och jag mins också att någon var en självmordbombare och som berättade att han hade fått en del suspekta blickar på tunnelbanan...
Nyår
2006/2007 Kristoffer och jag var i Stockholm med Emma, Stefan, Josse och Henric. Champagnen flödade och vi åt makalöst god mat - fattas bara annat när man har en så fantastisk kock som Josse med på mer än ett hörn.

Nu ser jag faktiskt fram emot nästa nyår. För även om nyår ibland är lite av en besvikelse så är det ju fantastiskt att se tillbaka på åren och inse att jag gjort något nytt varje år. Till och med i år bjuder på något helt nytt även om det bara är jag och Kristoffer igen. I år är nämligen första nyårsafton som jag ska gå ut och äta på restaurang. Och första gången jag är utomlands. Festligt värre ju.

Hoppas att ni alla har en riktigt bra avslutning på 2012. 2013 kommer att bli awesome!

Gott nytt år!


2 kommentarer:

  1. Kul tillbakablick!
    Ha en underbar afton....host,host,snuv,snuv!
    Vi har ätit underbart gott och druckit alldeles för goda viner för våra avdankade smaklökar.
    Många stora varma nyårskramar från Gerti,Stefan o Sälma!2013 kommer att bli så bra!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja verkligen. Gott nytt år! kram Lina

      Radera