tisdag 6 november 2012

Fotoljus

Nästan alla löv är borta och träden står nakna och kala. Men det gör inte så mycket. Visst saknar jag den där ljuvliga färgskalan som hösten bjuder på men det är fortfarande väldigt vackert. Speciellt i rätt ljus :)
20121104-IMG_3530
I söndags när vi gick en liten promenad var det perfekt fotoväder. Helt vindstilla och klart men solen höll på att gå ner. Så, vilka är vi att tacka nej till ett perfekt fototillfälle? Nä, just det. Fram med grejorna bara och fota för glatta livet. Och så kan man alltid fota på varandra när man fotar. Helfestligt ju! Och perfekt att göra när man inte hittar något roligare motiv

4nov  Kristoffer hade macroobjektivet och fotade mossa och annat skojigt up close.20121104-IMG_0033 Jag hade det andra superobjektivet (17-55mm) och fotade saker på håll. Härlig solnedgång var det dessutom ett tag innan dagens första moln visade sig. Synd, men fint ändå.20121104-IMG_3548

Translation: Some pictures from a gorgeous Sunday afternoon.

4 kommentarer:

  1. Vad fint och härligt det ser ut!

    Jag hade kameran med mig idag..och oväntat blev det fotografering av ett nybakat rosmarin bröd - på jobbet!

    kram
    lotta

    SvaraRadera
    Svar
    1. Fint och härligt var ordet :)
      Alltid bra att ha med kameran, man vet ju aldrig vad dagen kan bjuda på liksom. Gissar att man kanske kan se fram emot bilder på det där brödet snart då?
      /Kram Lina

      Radera
  2. Jag vill också såna superobjektiv! Fin får ju så otroligt fina bilder! Kram emma

    SvaraRadera