onsdag 24 oktober 2012

Regn och rödbetor

Det har varit lite halvdåligt väder nu i några dagar. Regn, åska och dimma. Och jättevarmt. Idag ska det bli 23 grader! Väldigt svårt att klä sig när både regnar och är supervarmt. Får nog köpa ett paraply för jag håller på att svettas ihjäl i mitt regnställ när jag ska handla (samtidigt känns det konstigt att dra på sig shortsen igen eftersom oktober närmar sig sitt slut). Nåja, det ska ju snart bli kallt igen så det är ju knappast något jag behöver oroa mig över.

Hursomhelst tänkte jag dela med mig av lite bilder på vad vi åt i måndags. (Bilder på cheescaken får jag avvakta med efter viss bakmiss - 10min my ass säger jag bara!) Det blev biffar, rödbetor med fetaost och smörstekta morötter.
20121022-IMG_3182
Vi börjar dock med en bild som jag hoppas ska illustrera hur regnigt det är här nu. Det där glansiga på grönsakerna - det är inte något jag photoshoppat utan helt enkelt så som grönsakerna ser ut när det har regnat igenom påse och ryggsäck.

20121022-IMG_3185
Translation: The last days we've had rain, thunderstorms and fog. The air is  moist adds up to the water that' filling up my grocery bags. Luckily, this doesn't effect the taste of the food too much :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar