tisdag 7 maj 2013

Uppdatering om besök

Mamma undrade i morse om jag hade lagt upp ett nytt blogginlägg och jag kom på att jag helt glömt bort det. Eller inte glömt bort kanske, men vi har verkligen haft fullt upp av att njuta av det vackra vädret för att både blogga och ta bilder till bloggen. Lite knasigt. Så här kommer ett kort litet inlägg om vad vi hunnit med.
Mamma och pappa på besök
Mamma och pappa kom sent i fredags kväll efter att ha blivit 4-5 timmar försenade på grund av regn i Chicago. Då blev det bara en snabb pizza och sedan sängen. På lördagen var det Farmers Market utanför Capitolium och trots att det regnade var det exakt hur mycket folk som helst där. När regnet tilltog bestämde vi oss dock för att hoppa in på den guidade turen över Capitolium. (Jag gissar att jag snart kan börja hålla i de turerna eftersom jag nu gått dem hela fyra gånger.) Mamma och pappa var i alla fall mäkta imponerade av denna ståtliga byggnad som Madison skryter vitt och brett kring.
Mamma och pappa på besök
Mamma och pappa utanför Capitolium
Sedan åkte vi hem för att vila lite innan jag och pappa åkte för att hämta Kristoffer som kom med flyget från Pittsburg. 22 grader varmt och strålande sol bjöds vi på då. Inte fy skam.
Mamma och pappa på besök
På grillfest med SAC
Sedan bar det av till grillkväll med SAC för lite avskedsmiddag för mig och Kristoffer. Vi tog med oss all öl vi hade (nästan) och i gengäld fick supergod mat. Det var en mysig och lugn kväll ända till en av ungarna som var med bestämde sig för att "råka trilla i vattnet" som han så fint uttryckte det. Jag och pappa fiskade snabbt upp honom dock och vi fick alla ett gott skratt.
Mamma och pappa på besök
Söndagen började vi med brunch på La Brioche. Eftersom värmen nu hade kommit promenerade vi dit och tillbaka. När vi kom tillbaka fortsatte vi att njuta av vädret genom att ta med oss lite filtar och frukt till Picnic Point där vi trängdes med alla andra soldyrkare. Fint värre.
Mamma och pappa på besök
Första dagen med shorts (för Kristoffer) i Madison.
Dagen avslutades med beer n' brats ute i kvällssolen.
Mamma och pappa på besök
Igår jobbade/pluggade jag och Kristoffer på förmiddagen medan mamma och pappa bekantade sig mig området. Sedan ägnade vi oss åt shopping efter lunch och fram på eftermiddagen (trots det fina vädret!). Vi hittade både jeans och en ipad mini till mamma och pappa. Kvällen avslutades åter i kvällssolen med grille med vår nya lilla klotgrill.
Mamma och pappa på besök

2 kommentarer:

  1. Fullt förståeligt att du har haft dina tankar på annat än bloggen Lina. Det är precis som det ska vara. Du ska bara njuta av att ha dina föräldrar på besök och vi finns ju kvar. Det vet du. :) Och så gott ni har det tillsammans. Fina bilder och härligt att ni får rå om varandra ordentligt.

    Ta hand om er!

    Kram Lotta

    SvaraRadera