lördag 16 mars 2013

Tisdagen som gick

Nu har vi vinkat av Emma och Ivar på flyget och är tillbaka i Madison. Eller, alltså, vi vinkade av dem igår, fick nyss sms av dem att de hade landat säkert i Stockholm, men det känns som att det inte var riktigt så länge sedan. Vi har hunnit med att göra så otroligt mycket tillsammans och ätit fantastiskt god mat både i Madison och i Chicago. Jag tänkte jag skulle ge mig på en liten redogörelse och vill gärna börja med Chicago men eftersom jag inte har hunnit skriva om tisdagen än så är det kanske lika bra att jag börjar i den änden.
20130312-IMG_1196
20130312-IMG_120020130312-IMG_1205
Tisdagar betyder franska för mig och eftersom vi har ställt om klockan här till sommartid (tror man gör det i Sverige nästa helg?) så passade jag på att plugga lite extra innan allt drog i gång en timma senare än vanligt. Under tiden passade Kristoffer, Emma och Ivar på att käka frukost på Montys, hälsa på Jim på FPL och då samtidigt spana in hur Kristoffer har det på dagarna. Det är möjligt att Kristoffer vill berätta mer om det så jag bjussar bara på lite smakbilder som han tog medan jag inte var med.
20130312-IMG_6474
Sedan hämtade de i alla fall upp mig så att vi kunde äta lite lunch. Egentligen hade vi tänkt promenera ner till Picknick Point, men vädret var så klart inte på vår sida så vi skippade det och åkte direkt till Dotty Dumplings Dowry.
20130312-IMG_648020130312-IMG_6490
Vi åt goda burgare och delade på en härlig efterrätt (jag delade inte på det eftersom jag väldigt sällan har plats över för efterrätt). Efter det hade vi tänkt gå på lite museum men de stängde tidigt så vi (mest Emma) shoppade upp våra sista slantar och åkte sedan hem för att provpacka och äta Ivars goda kvällsmat.

(Familjen: Det finns typ hur många mer bilder som helst som ni kan kolla på från besöket, på mitt flickr konto, så klicka bara på bilderna så kommer ni dit.)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar