fredag 22 mars 2013

Spring break!

Wiiii! Idag börjar UW Madisons spring break! Tro det eller ej - men det verkar inte som att alla ska åka till Mexico och flasha sina privatare delar. Jag vet. Jag blev också chockad. Hursomhelst. Alla studenter jag pratat med verkar ha fullspäckade scheman över vad de ska göra med sin lediga vecka. Och det har Kristoffer och jag också! För jag är ju som bekant student nu och under mitt livs första amerikanska spring break ska jag och Kristoffer turista i Washington DC. På tisdag åker vi och det ska bli otroligt spännande att se alla berömda byggnader och insupa den historiska och politiska atmosfären som jag tänker mig att hela DC kokar av. Men vi ska ju även passa på att se en hel del annat. Träbroar till exempel. Egentligen skulle man kanske kunna säga att vi mest ska titta på träbroar och för tiden som blir över ska vi turista i DC...
20120429-9610
Men det gör inte mig någonting. Det betyder ju att vi får se lite mer av USA när vi kör mellan de olika broarna. Dessutom är det Cherry Blossom festival i DC medan vi är där och jag tänker att även om vi inte hinner besöka prick och precis allt vi skulle vilja, så kommer allt ändå vara täckt i någon form av rosa-vitt skimmer från alla blommande körsbärsträd. Så vi kommer ju ändå ha det hur bra som helst. Hoppas bara att våren kommer snart så att körsbärsträden hinner börja slå ut...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar