torsdag 14 februari 2013

Välhängd eller helt uppåt väggarna?

Inför det här inlägget satt jag och klurade på vad som skulle bli den festligaste rubriken. Jag hade, som jag såg det, bara två val: Välhängd eller Helt uppåt väggarna! (Hur jäkla mycket fritid har den där tjejen egentligen?!, tänker ni nu. Ganska mycket svarar jag...)
Uppåt väggarna
Hursomhelst, så kunde jag helt enkelt inte välja och att dela upp vad jag skulle skriva i två inlägg kändes kanske lite väl onödigt, bara få att få mina festliga rubriker (Även om det i sig är ganska skoj). Så därför blev det en sammanslagning av dem i stället. Funkar det också tycker jag. Innehållet är ju ibland mindre viktigt om jag känner att jag kan få till en klatchig rubrik ;)

Men nog om det. Det här var vad jag ville visa er: Våra välhängda väggar!

  • I sovrummet ligger vi och tittar på massa kort och några teckningar som jag har ritat och ramat in. Bakom oss har vi varsin fin fotokalender från Kristoffers systrar och en stor IKEA tavla på bambu som matchar våra täcken. 
  • I kontoret/datarummet/gästrummet/extrarummet sitter fina brev och teckningar vi fått av familjen, en stor plach på fjärillar från IKEA plus två foton på oss själva från vår semester i somras.
  • I hallen mellan sovrummet/badrummet/extrarummet sitter en festlig plåttavla med texten "Who cut one?"
  • I vardagsrummet hänger ytterligare ett gäng plåttavlor på tjusiga damer med mycket viktiga budskap så som: "We can do it!", "Coffe! You can sleep when you're dead!", "FREE BEER! Tomorrow" och "Wine! How classy people get wasted". Dessutom har vi ett gäng tjusiga vykort från Grand Canyon och en höstbukett vi köpte på farmers market.
Uppåt väggarna

2 kommentarer:

  1. Wow, gillar era väggar!! Vi ligger klart efter. Måste fixa till det här ;)

    Stor kram
    Lotta

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Vi har verkligen gått in för det här med tavlor sedan vi flyttade hit. Hemma är det, eller har varit i alla fall, lite mer sparsamt med väggprydnader. Men det är ju skoj, så det ska vi nog fortsätta med när vi kommer hem. Kan varmt rekomenderas :)
      kram Lina

      Radera