fredag 14 december 2012

Happy Friday

Idag står mycket skoj på schemat. Jag ska jaga svenska pepparkakor (orkar inte baka) och kanske lite glögg att ta med till Jim och hans familj. Vi ska nämligen hälsa på dem ikväll, äta middag och pynta deras gran tillsammans. Och vad passar inte till granpyntande om glögg och pepparkakor? Dessutom tar vi naturligtvis med oss ett gäng lussekatter (typ min 7e sats för i år!) och några tryfflar.
20121212-IMG_5258
Nej, den här bilden har inget med inlägget att göra, men tänkte att jag skulle visa en liten glimt av hur det ser ut ute så därför fick den här bilden åka med.
Liten parantes angående tryfflarna.
Jag skulle nämligen testa att göra Claras chockladrutor (chockladrutor? Tryfflar skrev du ju, tänker ni. Jo men vänta lite. Jag kommer snart till den biten). Superenkelt lovade hon i alla fall. Nja, nu känner ju inte Clara till min köksexpertis, i så fall skulle hon utan tvekan antingen gett mig en mer noggrann förklaring (hur nu det är möjligt) eller gett upp (mer troligt med tanke på resultatet). Jag gjorde i alla fall som hon skrev (mer eller mindre) och så här blev resultatet. 20121214-IMG_5270
Ser skitäckligt ut. Min första tanke var naturligtvis att slänga det, men jag hatar ju slöseri så jag funderade på vad kan göra i stället och då hittade jag leilas underbara chockladminttryffel och såg att det var ju typ samma ingredienser. Så det ska jag testa i eftermiddag. Har dock köpt ett back-up paket med "riktiga" tryfflar i fall min nya idé skiter sig...

Anyways, nog om chocklad. Före allt detta ska jag posta ett litet julklappspaket och förhoppningsvis skriva ett gäng brev och julkort. Jag har skjutit upp det på tok för länge. 
Innan jag gör tryfflarna tänkte jag också hinna ta en långfika med Megan och det ska bli super.
20121115-IMG_3850
Bild från Megans snowflakecuttingparty
En näst intill perfekt fredag väntar alltså. Hurra för det.
Trevlig helg allihopa!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar