söndag 7 oktober 2012

Tvära kast

Förra helgen gick vi ner till köpcentret Hilldale i sommarklänning och shorts. Den här helgen i mössa och tjock tröja under tjock jacka. Det är faktiskt lite konstigt när man tänker på hur snabbt vädret ändras här jämfört med hemma. Men det regnar inte än i alla fall. Fast det hade det verkligen behövts. Under den tiden vi har varit här har det regnat typ 3 gånger. 3 gånger på en månad är ganska lite... fast det vågar man ju varken säga eller tänka egentligen, för då får man väl igen det tusen gånger om...

IMG_2571
Kristoffer poserar i amerikanskt villaområde för att jag tycker det är festligt.IMG_2581
Jag poserar med lite pumpor utanför Hilldale för att att jag tycker att det är festligt.
IMG_2588
Det är alltid nära till en restaurang på Hilldale och i fredags testade vi maten och ölen på the Great Dane. Jag valde en burrito och den var oväntat god med tanke på att den innehöll nästan uteslutande saker jag inte gillar - stora svara oliver, paprika, koriander och stark sås. Bara makrill i tomatsås som fattas för att täcka in allt.

Möjligen tyckte jag att den var helt ok för att jag hade en blaskig amerikansk öl att trösta mig med :)
IMG_2585

Translation: Kristoffer and I feel a bit taken aback by the shift change in temperature. Luckily we can always find ourself pint for comfort.

2 kommentarer:

  1. Härligt ni har det! Var glad för att det inte regnar som det gör här.Fast har det vart hyfsat nån dag. Tävlade i Laholm i lördags och då var det en underbar höst dag. Soligt å vindstilla. Blev 2:a i precisionen och KM-mästare i precision.Hepp!
    Vill framföra ett stort Grattis på er ettåriga bröllopsdag.Tänker att det var en jättefin dag och så himla fint i kyrkan och att festen blev så lyckad. Ni kommer säkert att göra nån mysigt för att fira. Hälsningar från älgjaktsänkan!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vad roligt att det har gått så bra med körningen för dig och den lilla älsklingen. Det låter ju som att ni är i högform och det är ju helt fantastiskt med tanke på allt :)

      Tack!

      Hoppas det blir något gott kött att fylla upp frysen med

      kramar Lina

      Radera