onsdag 19 september 2012

Första veckan


Vi har börjat komma på plats i vår nya lägenhet. Fast vi har fortfarande inte fått något internet än vilket såklart är lite frustrerande, men förhoppningsvis kommer det igång snart. Tills vidare snor jag närverk där jag kan (dvs från våra grannar som har oskyddat nätverk eller från Madisons trevliga kaféer). Dock är det vansinnigt segt så jag hoppas verkligen att vårat eget nätverk kommer fungera bättre. Blir svårt med min bloggkarriär annars…
Inte utan mina Badger-shorts!
Det är lätt att tappa grepp om hur länge vi har varit här. Det är så många intryck som vi ska smälta att det känns som att vi har varit här mycket längre än bara en vecka. men här kommer i alla fall en liten sammanfattning av några grejer som vi hunnit med sedan sist.

Inte kaffe men ett helt ok te som jag köpte för att förpackningen var festlig (plus att vi vi behövde lite detox efter allt flyttande). Ska även kitta upp mig på "get  smart", "get zzz" och allt vad de kan tänkas heta.

På gatan där vi bor 
Vi bor i vad man elakt skulle kunna likna vid ett getto. Eller ja. Så tyckte jag när vi först kom hit. Alla byggnader ser exakt likadana ut, är byggda i tegel, har små fönster, är kalla och mörka. Men faktum är att om man bortser från att det inte är så spännande byggnader så är det ganska mysigt ändå. Det växer stora lummiga lövträd överallt, det finns gott om små lekplatser och det är enkelt att hoppa på gratisbussen till centrum. Dessutom är det tryggt att veta att det nästan bara bor barnfamiljer här. 
Den blå bilen (såklart!) är vår hyrbil som tjänade oss troget i en vecka

Rött och vitt
Det är college football och Bucky Badger som är Madisons stora stolthet. Och i lördags var det game-night här i Madison vilket innebar att hela staden färgades röd och vit av alla Badger-supportrar. Kristoffer passade in väl (i sin nyinköpta Badger-keps och röda piké) när vi gick en sväng kring State Street för att insupa atmosfären. 

Vi hade inte köpt billjetter till matchen men gick ändå på Badger Bash för att komma i rätt stämning inför matchen. Det var fantastiskt! Folk i alla åldrar klädda i rött från topp till tå peppade både sig själva och varandra med sång och hurrarop. Orkestern spelade felfritt, cheerleadrarna peppade med sina väl inövade rutiner och självklart avslutades allt med ett sprakande fyrverkeri. Och detta var alltså bara INFÖR matchen! Väldigt roligt var det i alla fall.


Ännu mer shopping
I söndags åkte vi till Johnsons Creek för att shoppa lite kläder på en outlet som min chef tipsat om. Till en början var vi inte jätteimponerande men det skulle naturligtvis ändras. Det slutade med att vi köpte varsitt par skor, 3 skjortor var, varsin tröja och 3 t-shirtar och ett par byxor till Kristoffer… ehrm. Ja. Som sagt…



Hörs snart igen hoppas jag!
Kramar
Lina

1 kommentar:

  1. Det verkar vara en väldigt typisk amerikansk stad. Precis så som man kanske ska vänta sig. Kul att få uppleva footballgrejen!Vann dom?Du får ta reda på fler outlet tills vi kommer. Gjorde mitt första Zumbapass igår.Kändes lite stel som en planka till en början med sen kom tanten igång. Oj vad det svängde!Dansa-pausa! OBS! Ingen träningsvärk idag!Stor kram!

    SvaraRadera